Nieuwe release Viamet: januari 2022

Meer inzicht en meer beveiliging

Meer inzicht in klantfeedback en meer beveiliging!

Meer inzicht in klantfeedback en de beveiliging van alle gegevens blijft zeer belangrijk. In onze nieuwe release van januari 2022 spelen deze twee onderwerpen een prominente rol. Met de nieuwe release verhogen we met 3 belangrijke functies verder onze beveiliging. Daarnaast hebben we de feedbackknop compleet gerestyled en kunnen QR-codes geactiveerd worden voor de onderzoeken. Verder hebben we, zoals in elke release, weer diverse bugs opgelost en performance upgrades aan het systeem doorgevoerd.

De belangrijkste aanpassingen in deze nieuwe release zijn:

  • Nieuwe look & feel feedbackknop

  • QR-codes voor meer response
  • Uitgebreide KPI ‘rapportcijfer’ analyse

  • Two-Factor Authentication (2FA)
  • IP beveiliging

  • Export beveiliging

  • Beheer beveiligingsopties in Admin
  • Bugfixes en performance upgrades

Feedbackknop in nieuw jasje

Onze feedbackknop is niet meer weg te denken om online feedback te verzamelen. Op een eenvoudige en snelle manier verzamel je realtime feedback via al jouw digitale kanalen. Wij hebben de functionaliteiten van onze feedbackknop en de inzichten in het dashboard enorm verbeterd, dit zijn:

  • Nieuwe look en feel van de vragenlijst
  • Meer uitgebreide analysetools in het dashboard
  • Weet wie feedback geeft door een koppeling met gegevens uit jouw klantomgeving
  • Verbeter de website met realtime verzamelde klantfeedback
Feedbackknop Viamet nieuwe look & feel

Meer response met de QR-Code

De QR-code is het perfecte middel om feedback bij de klant uit te vragen als zijn gegevens niet direct beschikbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan klanten die bij aan de balie staan. Deze groep klanten digitaal bereiken is vaak lastig. Geef ze ter plekke toegang tot jouw vragenlijst, zodat zij direct feedback kunnen geven. Met QR-codes heb je allerlei nieuwe manieren om contact te maken met jouw klanten, vooral als je de onderzoeken niet digitaal kunt delen!

QR-codes gebruik je bijvoorbeeld voor:

  • een factuur of opdrachtbevestiging;
  • op een visitekaartje of presentatie van een accountmanager;
  • op een doos waarin de producten worden geleverd;
  • op een baliedisplay of op een poster in de vestiging;
  • op een informatiebrief.

Uitgebreide KPI ’Rapportcijfer analyse’

Voor het analyseren van ‘KPI’s, zoals de NPS, CES en CAS, hebben we al een uitgebreide analyse pagina. Deze hebben wij nu ook ontwikkeld voor de ‘rapportcijfer vraag’.

Met de ‘rapportcijfer vraag’ kan heel gemakkelijk de klanttevredenheid van het geheel of van één onderwerp worden gemeten. In het dashboard kunnen de volgende resultaten uitvoerig worden geanalyseerd:

  • Rapportcijfer in duidelijke meter.
  • Verdeling tussen de “Positives” (10 – 8), “Neutrals” (7 – 6) en ”Negatives” (5 – 0).
  • Inzicht in hoe vaak elk cijfer de klanten kiezen in een staafdiagram.
  • Hoogste & Laagste score; deze functie geeft voor elke groep (Positives, Neutrals en Negatives) de stellingen weer die het hoogst en het laagst scoren. De ‘N’ bij elke groep geeft het aantal respondenten weer wat bij de desbetreffende groep hoort. Wat scoort goed en waar zit de verbetering?
  • Verdeling in tijd; in dit diagram wordt de verdeling van het rapportcijfer in de tijd weergegeven.
Klanttevredenheidscijfer nieuwe analyses

Two-Factor Authentication (2FA)

De ‘Two-Factor Authentication’ (2FA) is een inlogmethode waarbij je twee stappen succesvol moet doorlopen om toegang tot de Viamet omgeving te krijgen. Beheerders stellen zelf in of en hoe vaak de gebruikers hiervan gebruik moeten maken.

  • De eerste stap is het invoeren van jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarna wordt automatisch een inlogcode naar je e-mailadres gestuurd.
  • De tweede stap is het invoeren van de inlogcode die je hebt ontvangen.
  • Daarna ben je veilig ingelogd.

IP Beveiliging

Met IP beveiliging is de Viamet omgeving uitsluitend toegankelijk vanaf bepaalde IP-adressen en/of IP-netwerken. Je kunt bijvoorbeeld de externe IP-adressen van jouw bedrijfsnetwerk opvoeren. Hierdoor voorkom je dat onbedoelde personen kunnen inloggen en klantgegevens kunnen inzien.

Exportcode voor exporteren van data

Gebruikers krijgen op het moment dat zij data willen exporteren uit de Viamet omgeving een e-mail met een code toegestuurd. Na het invoeren van de code start de download van jouw exportfile.

Instellen beveiligingsopties

Zodra je bent ingelogd op reports.viamet.nl zie je, met de juiste rechten, rechtsboven in de menubalk het menu-item ’Beveiliging’.

Op dit scherm zie je vervolgens de 3 beveiligingsfuncties.

  1. Klik op wijzigen.
  2. Plaats een vinkje om het onderdeel aan/uit te zeten.
  3. Stel de extra instellingen in.

Ontdek hoe wij je kunnen helpen

Wil je van tevreden klanten enthousiaste klanten maken? Wij komen graag langs om onze aanpak te bespreken.