Medewerkerson derzoek

Inzicht in de tevredenheid en motivatie van je medewerkers

Motiveer medewerkers
door ze écht te betrekken

Niemand weet beter hoe je jouw medewerkers motiveert dan… jouw medewerkers zelf. Weet wat ze bezighoudt en betrek ze bij de verbeteringen van de organisatie!

Neem contact op
Plan een online demo in
Download voorbeelden

Waarom een medewerkersonderzoek?
Wat levert het op?

Gemotiveerde medewerkers zijn minder vaak ziek en gaan verder om je klanten te helpen. Onderzoek geeft inzicht in hun motivatie nu en laat zien hoe en waar sámen aan verbetering gewerkt kan worden.

Motivatie

Wat maakt dat je medewerkers graag een stapje extra zetten?

Klantgerichtheid

Gemotiveerde medewerkers zijn meer betrokken en klantgerichter

Continuïteit

Behoud mensen met bedrijfsspecifieke kennis en kunde voor de organisatie.

Voorkom vertrek

Signaleer ontevredenheid vroegtijdig en voorkom onnodig vertrek.

Onderzoek op maat
Welk medewerkersonderzoek is nú nodig?

Inzicht in medewerkersmotivatie? Evaluatie van het uitstroom- of instroomproces? Of wil je gewoon een permanente vinger aan de pols? Medewerkersonderzoek is zelden ‘one size fits all’. Wij stemmen onze aanpak altijd samen af op de organisatie en haar behoeftes.

Dit onderzoek laat de medewerker zijn/haar oprechte mening geven over zichzelf, het team, de manager, het management in het algemeen en uiteindelijk de organisatie.

De resultaten helpen managers het gesprek met medewerkers aan te gaan en samen te zoeken naar manieren om hun motivatie en betrokkenheid te vergroten. Als een hoger salaris er even niet inzit, hoe kunnen we er dán voor zorgen dat je met plezier naar je werk komt?

Weet niet alleen wat de drijfveren, ervaringen en verwachtingen van je medewerkers zijn, maar ook hoe je daarop scoort ten opzichte van de benchmark. Zo kun je gericht werken aan verbeteringen op organisatie-, team- en individueel niveau.

Veel medewerkersonderzoeken worden eenmaal per jaar of minder gehouden. Dat kan betekenen dat eventuele signalen over ontevredenheid te laat aan het licht komen.

Met continue medewerkerfeedback heb je doorlopend inzicht in de loyaliteit en enthousiasme (eNPS) van jouw medewerkers en hun wensen voor de toekomst.

Een helder, soepel sollicitatieproces is goedkoper, zorgt voor een goede start met de nieuwe medewerkers en creëert direct positieve mond-tot-mond reclame via de sollicitanten die via sites als Glassdoor steeds mondiger worden.

De feedback die je tijdens de Employee Journey inwint, is cruciale informatie voor verbeteracties!

Het instroomonderzoek vindt plaats 2 á 3 weken nadat nieuwe medewerkers zijn begonnen en toetst de mate waarin ze succesvol instromen. Hoe is de sollicitatieprocedure verlopen? Wat is hun eerste indruk? Zijn hun verwachtingen waargemaakt? Met die informatie kun je de procedure bijsturen en op individueel niveau ingrijpen waar dat nodig is.

Eeuwig zonde om een gewaardeerde werknemer te zien vertrekken terwijl dat te voorkomen was geweest. Feedback van vertrekkende medewerkers stelt jou en je HR-afdeling in staat herhaling te voorkomen.

Daarnaast wil je dat vertrekkende medewerkers een positief beeld houden van de organisatie. Zij delen hun ervaringen immers met hun netwerk én kunnen nieuwe medewerkers en klanten aandragen.

Douwe Manders

Customer Experience Manager

Plan een demo

Plan een demo in, en zie de mogelijkheden

Aanpak van het onderzoek
Wij zorgen ervoor dat je met de feedback aan de slag gaat!