Accountmanager

28 – 40 uur in de week

Accountmanager

Als Accountmanager ga je ervoor zorgen dat meer bedrijven gebruik kunnen gaan maken van ons product: een onderzoeksapplicatie waarmee onze klanten dagelijks feedback van hun klanten verzamelen en analyseren. Als Junior Accountmanager speel jij vanuit ons kantoor in Nieuwegein een cruciale rol in de ontwikkeling van de sales funnel en daarmee heb jij een directe invloed op de verdere groei van Viamet.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen salestarget en realiseert deze zowel door new business te genereren als door middel van upselling bij bestaande klanten. Het kwalificeren van leads en het zelf creëren van commerciële kansen behoort dan ook tot je dagelijkse werkzaamheden.

Wij helpen bedrijven klantgerichter te werken

Viamet is een kennisintensieve dienstverlener op het gebied van online feedback. Met onze geavanceerde, in-house, ontwikkelde onderzoeksapplicatie worden onderzoeken voor onze klanten gerealiseerd en uitgevoerd. Je moet denken aan klantonderzoeken en medewerkersonderzoeken, waarbij wij organisaties helpen aan waardevolle inzichten hoe loyaal en tevreden klanten en medewerkers zijn ten opzichte van de organisatie. De onderzoeksresultaten maken zichtbaar waar verbeteracties nodig zijn.

Over de functie

Als Accountmanager ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de afgesproken commerciële doelstellingen. Jij werkt samen in een jong en succesvol team dat zich richt op het uitbreiden van new business. Je stelt zelf een plan op om je gebied te leren kennen om zo efficiënt en zoveel mogelijk afspraken te maken bij nieuwe klanten. De dagelijkse werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • het bijhouden van een CRM-systeem;
  • het verrichten van acquisitie;
  • het ondersteunen van de accountmanagers;
  • het verrichten van administratieve taken;
  • het maken van offertes.

De Accountmanager van Viamet heeft

  • Minimaal 2 jaar werkervaring in de zakelijke dienstverlening;
  • een HBO werk- en denkniveau;
  • een goede beheersing van de Nederlandse- en Engelse taal;
  • een sterk analytisch vermogen;
  • het vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband te werken;
  • de drive en ambitie om door te willen en kunnen groeien;
  • commerciële ervaring, overtuigingskracht, gedrevenheid en resultaatgericht;
  • ervaring in het beheren van een database in CRM en het uitwerken van offertes;
  • een sterk verantwoordelijkheidsgevoel, houdt van een uitdaging en is een teamplayer;
  • een gestructureerde werkhouding en is nauwkeurig;
  • heeft een eigen visie en mening en durft deze te gebruiken om ons eigen werkproces te optimaliseren.

Wat bieden wij jou?

  • je wordt onderdeel van een groeiende organisatie, vol mogelijkheden en uitdagingen;
  • een uitdagende functie, omvangrijk klantenportfolio;
  • werken binnen een ondernemende, prettige omgeving;
  • een informele, flexibele en ‘hands-on’ bedrijfscultuur;
  • doorlopende innovatie en een dynamisch productaanbod;
  • goede primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Over Viamet

Werken bij Viamet betekent jezelf zijn en je sterkste competenties inzetten voor een gezamenlijk doel. Wij werken met z’n allen in één grote, open ruimte. Hierdoor zijn er zeer korte communicatielijnen. Heb je een vernieuwend idee of een andere input? Binnen Viamet is er altijd ruimte om dit te bespreken.

Interesse

Ben je op zoek naar een uitdagende baan? Dan komen wij graag met jou in contact! Je kunt je cv met uitgebreide motivatie sturen aan Annemiek van den Berg via: werken@viamet.nl.

Heb je vragen over Viamet of deze vacature? Bel Annemiek: 030-662 4283.