Nieuwe release Viamet Juli 2021

Meer grip op e-mails en response, performance verbeteringen en meer

Meer grip op e-mails en response

In onze gesprekken met klanten hebben wij het vaak over het verhogen van de response. Onze klanten kunnen veel zaken zelf inregelen om de response te verhogen. Maar ook wij kunnen hieraan ‘een steentje’ bijdragen. Onze nieuwe release brengt nieuwe functies met zich mee die het uitnodigingsproces en de response nog beter inzichtelijk maken. Ook zijn er talloze verbeteringen aan de achterkant gerealiseerd, zoals performance updates.

De belangrijkste wijzigingen in deze release:

  • Herindeling menu items Admin Power Users

  • Meer inzichten en grip op het uitnodigingsproces

  • Terugkoppeling percentage voltooiing importeren

  • Uitgebreide response statistieken per importbestand

  • Scores per provincie in nieuwe grafiek

  • Nieuwe rapportcijfer grafieken

Robin Baert

Customer Experience Manager

Plan een demo in

In 20 minuten de nieuwe functionaliteiten zien middels een VideoCall

Plan demo

Voor: Administrators

Herindeling menu items Admin Power Users

De functionaliteiten voor de Admin’s en Power Users worden steeds uitgebreider. Hierdoor werd het menu met de admin functionaliteiten steeds voller en daardoor onoverzichtelijk. We hebben de indeling aangepast, duidelijker en gebruiksvriendelijker gemaakt.

Login – Portaal

1. Admin – Functies voor alle onderzoeken

Zodra je bent ingelogd op reports.viamet.nl zie je rechtsboven een menubalk met de functionaliteiten die bij alle onderzoeken van jouw organisatie horen, namelijk:

  1. Gebruikers (aanmaken en wijzigen rechten van gebruikers)
  2. Viamet gebruik (inzicht in het gebruik van Viamet door alle gebruikers)
  3. Mijn bestanden (beveiligd bestanden delen met uw Viamet contactpersoon)
  4. Mijn tickets (mijn openstaande tickets van alle lopende onderzoeken)
  5. Afmeldingen (alle respondenten die zich hebben afgemeld)
  6. Bouncelijst (alle gebouncede e-mailadressen van alle onderzoeken van jouw organisatie)
  7. Portaal (keer terug naar jouw actieve onderzoeken)
  8. Uitloggen (log uit Viamet Reports)

2. Admin Functies voor één onderzoeken

De admin functies om zaken in te regelen voor een specifiek onderzoek blijven op dezelfde plek staan. Via deze admin functies kunnen zaken worden ingericht op onderzoeksniveau, namelijk:

  1. Respondenten (overzicht van alle geïmporteerde respondenten)
  2. Kenmerken (overzicht van alle filterkenmerken en waardes)
  3. Import (complete update met meer inzicht en grip op het proces)
  4. Feedback (beheer de triggers voor Alertmails)
  5. Export (exporteer alle geselecteerde data)
  6. Settings (beheer de tijdsinterval voor de periodeselectie)

Voor: Administrators

Meer inzichten en grip op het uitnodigingsproces

Van diverse Admin’s kregen we de vraag om de status van respondenten gedurende het uitnodigingsproces inzichtelijk te maken.

Ga naar het onderzoek en klik op:

Admin – Respondenten

Het is nu mogelijk om de geïmporteerde respondenten te filteren op onderstaande status:

  • Geïmporteerd
  • Verstuurd
  • Herinnerd
  • Uitnodiging gezien
  • Geheel ingevuld
  • Deels ingevuld
  • Niet bezorgd
  • Niet akkoord AVG
  • Afgemeld

Exporteer de geselecteerde lijst vervolgens eenvoudig naar Excel. Gebruik deze lijsten om gemakkelijk foutieve e-mailadressen in het CRM te verwerken of om niet-invullers anders te benaderen.

Voor: Administrators

Terugkoppeling percentage voltooiing importeren

De Admin’s gaven aan dat het prettig zou zijn om te zien of het systeem nog bezig is om respondenten te importeren of dat het importeren voltooid is. Dit hebben wij verduidelijkt met een wachtscherm tijdens het importeren. Met een statusbalk wordt het percentage weergegeven van de geïmporteerde respondenten.

Ga naar het onderzoek en klik op:

Admin – Import – Nieuwe import

Voor: Administrators

Uitgebreide response statistieken per importbestand (Excel en API)

Ook het importscherm hebben we verder doorontwikkeld. Op de detailpagina van het importscherm wordt nu per importbestand de statistieken van verstuurd, herinnerd, geopend etc. getoond. Dit geldt voor de Excel importbestanden en voor de API-koppelingen (wanneer respondenten automatisch uit systemen van de klant naar Viamet worden gestuurd.)

Ga naar het onderzoek en klik op:

Admin – Import – klik een importbestand aan

Verder kan je per importbestand de respondenten filteren op onderstaande statussen en met 1 klik exporteren naar Excel:

  • Geïmporteerd
  • Verstuurd
  • Herinnerd
  • Uitnodiging Gezien
  • Geheel Ingevuld
  • Deels Ingevuld
  • Niet bezorgd
  • Niet akkoord AVG
  • Afgemeld
  • Archief
  • Afgekeurd

Voor: Gebruikers

Klantwaardering en NPS weergeven in provinciegrafiek

Met de nieuwe optie Provincie-grafiek kan de klantwaardering en NPS per provincie bekeken worden. In een opslag wordt duidelijk welke provincie het goed doet en welke provincie aandacht nodig heeft.

* let op! De provincies dienen uiteraard wel te worden aangeleverd in de import naar Viamet.

Voor: Gebruikers

Nieuw rapportcijfer grafieken

Het vraagtype ‘rapportcijfer’ hebben wij uitgebreid. Er kunnen nu onbeperkt (raden wij niet aan) vragen met het antwoordtype ‘rapportcijfer’ aan de vragenlijst worden toegevoegd. De grafiek toont de gegeven antwoorden en het gemiddelde op deze vraag.

 

Als je op het gegeven antwoord klikt, zie je welke respondenten dat antwoord hebben gegeven.

Suggesties of vragen over deze updates?

Mocht je vragen of suggesties hebben over hoe we onze reports kunnen verbeteren, dan horen we het graag.

We staan altijd open voor nieuwe ideeën.

Furgil van Heijningen

Customer Experience Manager
030- 662 4283
[fusion_separator style_type=”default” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_size=”” icon_color=”” icon